Monday, January 31, 2011

8 Peringatan Untuk Manusia..

1. Aku hairan sikap orang yang mengetahui adanya maut tapi masih ketawa.
2. Aku hairan sikap orang yang tahu segala-galanya berlaku mengikut takdir-Nya tapi masih mencintainya.
3. Aku hairan sikap orang yang tahu segala-galanya berlaku mengikut takdir-Nya tapi masih berdukacita di atas kehilangan sesuatu.
4. Aku hairan sikap orang yang mengetahui adanya timbangan amal terhadap dirinya tapi masih menimbunkan harta kekayaan.
5. Aku hairan sikap orang yang mengetahui adanya neraka jahanam tapi masih berani melakukan maksiat.
6. Aku hairan sikap orang yang mengenal zat Allah tapi masih mengingati sesuatu selain diri-Nya.
7. Aku hairan terhadap sikap orang yang tahu adanya syurga tapi masih mencari kemewahan hidup di dunia.
8. Aku hairan sikap orang yang menganggap syaitan itu sebagai musuh tapi masih mentaatinya! 

Petikan daripada buku Fadhilat Zikir karya Maulana Muhammad Zakaria

p/s : renung2kan..

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Cik Zaiey..♥

0 jari menari..:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...