Friday, March 25, 2011

Kambing, oh kambing..

salam.
hehe.."kambing, oh kambing" tulaa en3 saya kali nie..en3 nie saya buat khas tuk abang saya..penternak kambing yang makin berjaya..hehe, saya pun tak tahu camne tiba-tiba terlintas di fikirannya nak membela kambing nie..jauh dari akal dan fikiran saya..

huhu, kambing erk !!!
dengar je name tu, mesti ramai antara kita yang tak suka kan..trus dapat kita imaging bau dia..(uishh, busuk tuu)..mula-mula saya pun tak suka..pantang nampak kambing, terus je lari..tak berani nak dekat..
tapi lain plak jadi bila famili (abang) bela kambing sendiri..daripada tak suka, trus jadi minat tuk tengok dia (kambing) membesar..xcited pun de..hehe

kalu dulu, bau pun tak leh..sekarang, siap main dengan kambing lagi (dah macam kawan taw)..tengokla nie, siap tolong suapkan susu lagi..aiisshhh, bukan main..

dia yang tengah menyusu

daripada 2 ekor, sekarang dah berkembang..dah jadi 16 ekor, tambah plak ramai yang tengah bunting..makin banyak, n makin tiap mase dengar kambing mengembek..haha..

berbalik pada kisah abang saya,
saya sebagai adiknya merangkap penolongnya (lantik sendiri), tol-tol berbangga dengan usaha yang die buat..
lam hati (hebat jugak abang saya erk) ..haha.. betul-betul dah menjadi ternakan dia..

nie hah, hasilnye..

suasana petang
menjamu rumput layu..hak2

beratur tuk masuk bilik masing2..hihi
makan2 kat luar..

senyum pada camera..ngee~
dia lagi...
haha..tu jelaa..cantik tak gambar-gambarnye..hihi

p/s : buat abang tersayang, moga-moga kambingnye makin ramai..hak2


Bila jari menari,

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Cik Zaiey..♥

2 comments:

  1. comel kambing2 yer.. nk sekor..hehe

    ReplyDelete
  2. @mrul
    yeke, comel..mehla umh amik (sambil tnjuk peta kat abg mrul )

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...