Thursday, June 9, 2011

Dulu Lain, Sekarang Lain..

assalamualaikum.
huhu..
hari nie, jam nie, minit nie, saat nie, n detik nie,
aku rase nak luah segala-galanya..
luah segala benda yang de kat pale otak nie..
ya Allah, 
sesungguhnya aku tak suke dengan diri aku sekarang..
aku nak diri aku yang dulu..
diri aku seadanya..

dulu len, sekarang len..

kalu dulu, member2 aku slalu cakap, "aku seorang yang baik dan pendiam orangnye".. tapi sekarang, mereka tak lagi cakap aku camtu..mereka ubah, cakap yang aku nie "nakal, banyak men, n banyak songehnye.."

kalu dulu, aku seorang yang periang..suka ketawa dan senyum kat sumua orang.. tapi sekarang, tak lagi dah..aku tak mampu nak buat semua tuu lagi.. aku sering termenung dan diam.. nape?? tahla, mungkin sekarang banyak benda berlegar kat otak nie..slalu mengacau fikiran aku..huhu

kalu dulu, aku jarang menyesal dengan apa yang aku buat, tapi sekarang penyesalan tuu slalu de dalam diri aku.. mungkin dulu, aku fikir dulu sebelum buat sesuatu, tapi sekarang.. aku men redah je..

kalu dulu, aku tak berani nak marah orang.. benci lagi rr.. aku tak bleh, tak ngeti.. tapi sekarang, perasaan tuu slalu de dalam diri aku.. aku slalu marah budak-budak nie..benci pun, pernah baru-baru nie.. sampaikan aku nak nengok budak tu pun, tak leh..rase meluat sangat-sangat.. huhu, kenapa aku jadi camni..

kalu dulu, aku seorang yang agak rajin.. tak pernah tangguhkan kerja.. tapi sekarang, tak lagi.. aku jadi pemalas, seorang yang suka buang mase dan buat kerja last minute.. huhu, tuu ke aku??

kalu dulu, aku seorang yang kuat.. seorang yang tak mudah menangis..boleh terima semua keadaan dengan baik dan dengan hati yang terbuka.. tapi sekarang, aku dah tak kuat..slalu nangis walaupun sesuatu perkara tuu kecik je..sampaikan ramai yang fikir yang aku nie lemah orangnye.. "skit2 nangis.. skit2 nangis.. tah pape.." 

kalu dulu, aku seorang yang sihat..boleh buat pe je yang aku suka..tapi sekarang, aku dah tak cam dulu..sering sakit-sakit..huhu, aku tak NAK semua nie..

kalu dulu, aku boleh terima semua benda yang berlaku kat aku, dengan seadanya.. dengan redha.. boleh fikir yang semua tuu berlaku kerana dah takdir aku dan mungkin de hikmah di sebaliknye.. tapi sekarang, aku sering salahkan takdir, aku sering marah-marah dengan apa yang berlaku.. aku tak terima..nape? nape? nape???

ya Allah,
aku tak suke cam nie.. 
aku nak kembali pada diri aku yang dulu..
kuatkan aku ya Allah..
sesungguhnya aku mau berubah ke arah yang lebih baik..

p/s : huhu..doakan aku ye kawan-kawan..


Bila jari menari,

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Cik Zaiey..♥

2 comments:

  1. alaa...ignored jer...dorg jeles kot.hehe..

    ReplyDelete
  2. akak doakan yg terbaik utk awak.. take care yer..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...