Wednesday, January 25, 2012

ingat, kita tak sama macam orang lain..

Assalamualaikum.
aku sendiri tak fikir pe yang aku kan taip nihh..
bukan nak merungut, tapi juz tuk meluahkan dan berkongsi pe yang aku rase..

huh, berat tangan nih nak taip..
tapi hati nihh syik suruh je..taip, taip, dan taip..hihi
berkongsi tu jalan penyelesaian bagi aku..
tu je yang kan buat diri aku lebih tenang..
jadi bace nih..

"ingat, kita tak sama macam orang lain"
ayat tuhh pernah diucapkan oleh seorang kawan kepada aku..
dan ayat nih yang selalu buat aku fikir mengenai diri aku..
tapi sampai sekarang aku tak faham kenape aku susah sangat nak terime semua tuhh..

tiap kali semua tuhh berlaku kat aku, aku selalu salahkan diri, salahkan takdir dan salahkan semua..
betape jahatnye aku, aku sendiri je yang tahu kot..

lihat dari gaya aku, mungkin takde yang perasan dengan kelemahan yang aku ade..
semua cakap aku hebat..
aku tulaa, aku nilaaa..
aiiii, aku..
aku insan yang banyak kelemahannye..

berbalik pada ayat tadi,
"ingat, kita tak sama macam orang lain"
aku sedar aku tak sesihat manusia lain..
manusia lain yang boleh buat ape dorang nak, ape dorang mahu dan ape dorang suke..
pernah skali aku buat perkara yang aku suke, terlalu suke..
tapi lepas tuhh aku jatuh sakit..
dan ayat memberku yang paling menyentuh perasaan aku sampai sekarang, "dah tahu diri tu sakit2, nak main buat pe..ee"
korang boleh r cakap sesuke hati, tapi agak2 r..
haiwan pun de perasaan, niekan pulak manusia..
kisah nih, panjang lagi..
tapi abaikan r.. malas nak citer pasal dak tuh yang selalu menyakitkan hati aku..
menyakitkan hati?? hah, takla jugak..

DIA,
budak yang selalu cakap lepas dengan aku, dak yang selalu jadi mangsa kemarahan aku dan semestinye budak yang selalu tunjukkan kasih sayang pada aku walaupun secara tidak langsung..
haha, pe kene dengan ayat aku..
bukan men..

urm,
akukan..
kalau tengok budak2 lain, aku akan jelus..
aku cepat rase iri hati..
aku rase tak adil..
aku nak dorang rase pe yang aku rase..
haha, jahatkan..
tapi, tulaa aku..
manusia yang tak pernah puas dan penuh dengan perasaan cemburu..

tiap kali aku sakit,
bende pertama yang aku buat, menyorok daripada orang yang rapat dengan aku..
aku tak nak dorang kasihankan aku, tak nak rase menyusahkan dan tak nak rase bersalah..
tapi balik2,tu yang aku selalu buat..
huh, susah nak elak..
lepas tuh, aku kan cari seseorang, semestinye yang jauh dengan aku dan luahkan pe yang aku rase saat tuhh..
kadangkala bende tu berkesan..
dengan luahkan, sedikit demi sedikit perasaan tu hilang walaupun tak banyak..

dan yang paling selalu aku buat, menangis..

keluarkan semua air mata aku..
betulla pe orang cakap, menangis tu boleh kurangkan kesedihan..
tu yang aku buat..

sampai sekarang, aku tak tahu ape yang tak kene dengan diri nih..
dari kecik sampaila sekarang, selalu sakit2..
dah selalu p check up, tapi still camni..
keadaan nihh jugak buat aku bencikan sesetengah insan yang bergelarr "DOKTOR"
kalau bole, aku tak nak pun hidup aku ade kene mengena dengan insan tu..
tapi pe bole buat, nasi dah jadi bubur..
sendiri cakap pasal, sendirila tanggung..
haha, tak lame lagi aku bakal jadi assistant kepada insan tuhh..
hah, misi oh misi..
kenapela aku leh terjebak dengan career tuh..
bodonye aku..

SAKIT???
hah, sape yang nak..
kalau bende tu bagi freela kat kite, lom tentu lagi kite nak..
selalu aku tengok drama2 tv, kalau heroin tu sakit, yang hero akan cakap, "Ya Allah, kenape kau tak bagi semua tu pada aku.. kenape mesti die..kenape??"

eii, korang nak ke sakit..
nak ke rase pe yang selalu aku rase..
jangan r..
tak tertanggungnye..
huhu

sakit jugak yang buat perasaan aku kat seseorang yang dah lame kat hati aku hilang..
sayang??
sape yang tak nak disayangi atau menyayangi..
tipu r..
aku sendiri nak..
tapi aku terpakse hilangkan perasaan tuu buat die yang dah banyak berkorban tuk aku..
yang banyak berkongsi suka duka dengan aku..

DIA??
terlampau baik buat aku sampaikan aku sendiri tak sanggup tuk buat die same2 menanggung pe yang aku rase..
bodo, aku memang bodo kerane tinggalkan die..
ahhh...
hidup, hidup..

sekarang, yang paling penting..
"aku harus kuat"
terima segala ujian dengan tabah..
Ya ALLAH, ikhlaskan hati aku..

kayla, dah puas membebel..
membebel ke??
eh, tak r..
dah puas jari nie menggedix..
hihi


p/s : nie entry yang paling panjang pernah aku hasilkan kot..hihi, tq sudi jenguk..


Bila jari menari,

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Cik Zaiey..♥

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...