Saturday, March 24, 2012

Debaran Kerja..

Assalamualaikum.
masuk ri nihh, lagi seminggu aku kan bakal menjejakkan kaki ke alam pekerjaan..
2/4 nie,  bakal lapor diri di Hosp Kempas..


perasaan, huh..
susah nak gambarkan..

"EPI",
mungkin perasaan tu ade sebab aku dah nak keje.. tak lagi duk umah, jadi penyeri umah sepenuh mase je.. dan lagi satu, epi kerana aku bakal merasa duit tilik peluh sendiri..

"SEDIH",
sedih bile mengenangkan yang aku bakal memegang jawatan "JURURAWAT U29", satu profession yang satu mase dulu aku paling tak suke dan mungkin sekarang pun still lagi tak suke.. sedih jugak bila fikirkan aku kan tinggalkan rumah, tinggalkan famili dan tinggalkan segalanye.. lagi sedih bile fikirkan bilela aku bole cuti balik.. hihi..

'TAKOT / DEBO", 
yelaa, sape tak debokan, takot berada di persekitaran baru.. orang2 yang sumenye mungkin tak dikenali.. dan yang paling takot bile nak memegang tugas sebagai "misi".. bermain dengan nyawa dan kebajikan pesakit.. mungkin kat mate orang lain, keje tu senang..juz bagi ubat n rawat pesakit.. tapi tak bagi aku.. huhu, aku takot nak jalankan keje nihh..

p/s : moga2 dimudahkan segalanya.. amin


Bila jari menari,

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Cik Zaiey..♥

3 comments:

  1. Salam..

    Wah, excitednya! Saya dah dipanggil ke sebuah hospiyal swasta. Tapi, dek takde uniform terpaksa tangguh. Lagi la debar. Tapi, memang takutkan nak jadi nurse. Saya dapat maternit ward, kamu dapat kat mana?

    ReplyDelete
  2. gud luck.. smoga menjadi pkerja yg cemerlang.. chaiyokk.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...