Tuesday, January 15, 2013

i'm not DOCTOR kay..haha

Assalamualaikum.
alhamdulillah, tahun nie diberi peluang untuk menjaga unit sekolah..
dan pagi tadi, aku mengatur langkah kerja yang pertama..
menghantar enrolmen ke sekolah dan tadika..
ade 9 buah sekolah rendah, 1 sekolah menengah dan 13 tadika yang perlu aku handle..
mulanye aku merungut, diberi tugas seberat tu..
manenye nak handle semua tu..
banyak giler kot..
satu skolah je, de berapa klas..
nie plak banyak skolah macam tu..
sabo jela..

tadinye aku agak takut ke skolah, mujurla JM Haafiza mahu menemankan aku..
takla aku keseorangan membuat tugas baru..
kekok juga bila nak berdepan dengan cikgu..
boleh plak cikgu yang banyak songeh..
macam-macam karenah..
tapi, layan je..
huhu..

dalam ketensionan tu, rupenye de tawa yang datang..
melihat telatah budak tadika bila kereta exora klinik menghampiri tadika mereka..
belum pun sempat keluar kereta, mereka dah bukakan pintu..
siap hulurkan tangan..
"doktor datang !! doktor datang !!
doktor, saya dah gosok gigi ari nie..
doktor datang nak buat pe"
doktor3..
tak abis2..
i'm not DOCTOR kay..

haha, lawak pun de..
misi pun dipanggilnye doktor..
rase makin tinggi pangkatnye..
haha..

setel enrolmen, balik ke klinik balik..
selepas tu, siapkan doc klinik lak..
banyak..
pening pun de..

kadang2, fikiran -ve tu datang..
mampu ke aku buat semua nie..
pemeriksaan, health education, imunisasi, report, reten n lain2..
arghhhhh..
rase nak jerit je..
tapi pape pun, hidup perlu diteruskan..

Ya ALLAH, kuatkan hambaMu ini..






kenangan2 semasa berpraktikal di sekolah..

Bila jari menari,

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Cik Zaiey..♥

3 comments:

  1. tugas tu satu tanggungjawab..nanti citer lah lagi..:)

    ReplyDelete
  2. keje kne ikhlas :)
    hihi, oke kak ara

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...